skullgirlslogo

Skullgirls arrive cet été sur console

On a enfin plus d’informations sur Skullgirls, le jeu de MikeZ. Selon un communiqué de presse tombé aujourd’hui, on apprend que Reverge Labs et Autumn Games travaillent en collaboration sur le projet et que le jeu est prévu pour une sortie cette année sur console. Au niveau de la date, rien dans le communiqué mais le site officiel parle d’un vague été 2011. Les développeurs seront présents le 1er et 2 février à la Game Developers Conference à San Franscico et révéleront des nouveaux détails sur le jeu.

Autumn Games and Reverge Labs to Unleash Skullgirls in 2011; Additional Details to be Revealed at GDC

Los Angeles – Feb. 3, 2011 – Prepare for the fight of your life! Autumn Games, a premier publisher of interactive entertainment, is working with game developer Reverge Labs to develop Skullgirls, a new fast-paced 2D fighting game that puts players in control of fierce female warriors in an extraordinary Dark Deco world. The team is led by renowned fighting game champion Mike “Mike Z” Zaimont and artist Alex Ahad, whose work has appeared in many publications, including Scott Pilgrim and Lava Punch. Using advanced graphical technology never before achieved in a game of its type, Skullgirls is currently in development for a 2011 release on high-definition home consoles.

“We believe that Skullgirls has the chops to be the next big 2D fighter – it has amazing art, tight gameplay, and a rich and deep backstory,” said Jason Donnell, president and COO, Autumn Games. “Working with the talented group at Reverge Labs is an added bonus, particularly with Mike Z’s expertise in the competitive games arena and Alex Ahad’s phenomenal art style. Together we’re delivering a challenging and competitive – and really fun – game, wrapped in the convenience and easy expandability of DLC on the two leading gaming services.”

“We’re aiming to create a new take on fighting games, drawing on our own experience as competitive gamers to combine the best elements of classic fighters into something with intense action, an engaging story and the most advanced 2D fighting engine ever created,” said Richard Wyckoff, CEO, Reverge Labs. “Autumn Games is quickly making a name for itself in the industry as a publisher of fresh and exciting games and a true partner to independent game developers, and they were the ideal choice for us to partner with on Skullgirls.”

Sign up to receive Skullgirls news at http://www.skullgirls.com, or become a fan on Facebook for game updates, exclusive artwork and more. ESRB RATING PENDING: May contain content inappropriate for children. Visit www.esrb.org for rating information.

Additional details will be revealed at the upcoming Game Developers Conference in San Francisco, March 1-2, where Skullgirls will be shown by appointment only. Qualified press should contact Racheal Caswell at Wonacott Communications ([email protected]) in advance to schedule a hands-on preview.

# # #

About Autumn Games
Autumn Games is a premier publisher of interactive entertainment focused on partnering with leading creative talent to deliver blockbuster video games and related media through long-term partnerships with a number of the most respected game studios in the industry. Autumn Games’ mission is to support these creative teams in their efforts to make cutting-edge, culturally impactful entertainment. Autumn Games was founded as a joint venture between Communications Equity Associates (“CEA”) and Autumn Entertainment Partners, combining CEA’s 37 year track record in global media and entertainment, private equity and merchant banking with Autumn Entertainment Partners’ unparalleled expertise in content finance.

For more information, please visit www.autumngames.com

About Reverge Labs
Reverge Labs, LLC is a new independent developer committed to creating high-quality downloadable games. Founded by CEO Richard Wyckoff and CTO Emil Dotchevski, Reverge draws on combined game development experience of more than 40 years to create unique artistic visions using cutting-edge development techniques.

For more information, please visit www.revergelabs.com.

Publié par

Atssal

Rédacteur 100% asshole.

9 réflexions au sujet de « Skullgirls arrive cet été sur console »

  1. D’ailleurs je me demande ce qu’il passe par la tête des dev pour prendre le risque de sortir un tel jeu sur Console. Je suis déjà pas convaincu par son succès en Arcade, alors sur Console :/.

  2. Il me semble que c’est un jeu avec un bas budget, voire très bas (doujin de base), alors une sortie console ne peut qu’être rentable. J’achèterai, le parti pris artistique est fabuleux.

  3. La démonstration du jeu que j’avais découvert sur BGP m’a laissez une bonne impression, il a quelque chose ce jeu :p, sinon le sortir sur console ?
    Je dirai comme sombreuil, avec les charte japonaise comme référence, je me rappel juste de chiffre fait par melty blood ACT Cadensa je crois et KOF XI sur ps2, ca tournois vers 40000 exemplaire pour le melty et 35000 pour kof XI…
    Si les chiffres d’un SF4 ou d’un tekken 6 sont impressionnant…
    Je dirai que certains titres moins connut sont même peut être plus rentable en arcade que sur console.
    Je trouve ça assez regrettable ces jeux mériterai mieux, et je pense pas que ce soit ce pseudo revivale des jeux de baston qui n’ont jamais connu la mort donc n’a pas vraiment subis de revivale qui changera le succès de ces jeux…
    (Note : Ce qui m’énerve avec ce soit disant revivale c’est que certains voit SF comme le Versus Fighting a lui tout seule, SF a subis un revivale, mais le Versus fighting,… non)

  4. Faut avouer que ce jeu attise la curiosité!

    Connaissant le goût de MikeZ pour les gros grabbers, me tarde de voir quel choppeur (enfin… Choppeuse) il va nous concocter :p.

  5. Il a dit que ce serait un jeu craqué, alors pas de soucis a se faire.
    Surtout que bon, c’est pas un pignouf non plus Mike Z, j’suis vraiment pressé de voir ce que ca va donner

    Au niveau du chara-design, j’suis pas fan, mais le jeu est quand même vachement beau

  6. ça fait des années que je suis ce projet.
    à l’époque y’avait même des demos jouables sur PC !!
    Le chara design est vraiment convainquant pour un jeu avec des nenettes

    Par contre j’ai du mal à l’imaginer dans les bacs… c’est trop doujin, non ?

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *