USFIV-Early-2014

Ultra Street Fighter IV – Le changelog complet

Grâce aux rédacteurs de Shoryuken, le changelog complet de USF4 vient d’être traduit depuis le japonais. C’est parti !

System Changes

Red Focus Attack

  • Costs 2 bars of the Super Combo Gauge
  • Command is MP+MK+LP
  • Damage is 1.5 times more than normal Focus
  • On hit, Level 1 Red Focus causes hit-stun, Level 2 and 3 Red Focus cause crumple
  • Can absorb an infinite number of the opponents attacks
  • For Level 1 and 2, the armor effect disappears as soon as the buttons are released; Level 3 maintains armor until attack start-up
  • While absorbing the opponent’s attacks with armor, Revenge Gauge build is 2 times the normal amount

EX Red Focus

  • Costs 3 bars of the Super Combo Gauge
  • Command is MP+MK+LP during an EX Focus-cancellable move
  • Damage is 1.5 times more than normal Focus
  • On hit, Levels 1-3 cause crumple
  • Has no armor
  • When hit while holding the buttons, Revenge Gauge build is 2 times the normal amount

Delayed Standing

  • Command is any two buttons simultaneously immediately before taking a forced knockdown (moves that cannot be quick stood)
  • If the command is successful, rising from down state is delayed by 11F
  • When Delayed Standing is inputted, a “Technical” message is shown

Ultra Combo Double

  • Selected by choosing “Ultra Combo Double” on the Ultra Combo select screen after selecting a character
  • Both Ultra Combo I and Ultra Combo II can be used during battle
  • Compared to individual Ultra Combos at 100% damage, Ultra Combo Double applies the following scaling:
    • 60%: Akuma, Cammy, Dhalsim, E.Honda, Fei Long, Hakan, Hugo, Makoto, Rose, T.Hawk, Zangief
    • 75%: All other characters
  • Regarding unique Ultra Combo properties, the following scaling applies:
    • Gouken’s Denjin Hadoken’s (UC2) damage scales to 75%, while the stun value scales to 65%
    • Balrog’s Dirty Bull (UC2) and Gen’s Shitenketsu (UC2, Mantis Style) damage and stun values both scale to 75%
    • Juri’s Feng Shui Engine (UC1) lasts 900F at 100% UC Gauge when Ultra Combo 1 is selected. When Ultra Combo W is selected, the length is 630F
    • Elena’s Healing’s (UC2) vitality recovery scales to 75% the amount of individual UC2

     

Pour voir la suite, notamment les personnages, dirigez-vous sur Shoryuken !

Publié par

Neithan

Neithan est le fondateur et grand chef de Bas Gros Poing. Quand il n'est pas en train de parler de sa passion pour Guilty Gear il se prend à croire qu'il peut changer le monde et manger des gateaux. (╯°Д°)╯︵ ┻━┻

9 réflexions au sujet de « Ultra Street Fighter IV – Le changelog complet »

    1. Mais personne n’a dit qu’il avait tord 😀
      Personne n’a le temps ici de le faire, donc je reformule ma question : Y-a-t-il du monde pour partager votre passion ? 😀

      1. Je la partage quotidiennement avec vous gaiement! Minimum 2 visites par jour (je dis bien minimum). Mais pour traduire les articles de l’anglais au français je reconnais que je serais incompétent. Après c’était juste une remarque que je faisais au passage, aucune mauvaise intention de ma part bien au contraire. Rien ne me ferais plus plaisir que BGP devienne le SRK ou le Eventhubs du monde francophone. ^^

        1. Ne t’inquiète pas, l’équipe de BGP n’est pas spécialement susceptible. C’est juste que ce genre de choses prenne un temps considérable pour être faites correctement et que souvent les lecteurs ne s’en rendent tout simplement pas compte. Je l’exprime donc ici ^_^

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